torsdag 22 januari 2009

Reality check: Ztripez och recap

Det här först och främst en replik på Mattias Bjärnemalm inlägg Genus, kön och makt; Piratpartiets akilleshäl?.

Oj, att inse att folk läser det jag skriver och har åsikter om det blev en reality check och helt plötsligt fick jag en dos skrivångest. Jag kan inte raljera hur som helst.
En blogg är ingen dagbok, det är ett publikt dokument som faktiskt läses och analyseras. Mitt enda och ganska fåniga försvar är att jag är helt ny på det här.

När jag läser Mattias inlägg inser jag att jag har tagit mig lite över huvudet och skrev om saker jag faktiskt inte har så bra koll på, alltså inte jämställdhet och genus i sig utan hur jargongen inom PP är, för handen på hjärtat; Jag vet inte.

Jag har varit medlem i Piratpartiet sen starten men har inte involverat mig så mycket i själva partiet i sig (för än nu på senare tid) och har faktiskt ingen aning om genus-klimatet i partiet.
Jag gjorde ett klassiskt misstag när jag läste Klaras och Anna inlägg och tolkade som jag ville höra, att PP är mycket bättre än alla andra.
Så utan att gräva mig ner i ett ämne jag faktiskt inte bör eller kan diskutera just nu lovar jag att återkomma när jag faktiskt vet hur saker och ting ser ut.

För att gå vidare:
SvD skriver en ganska lång och djuplodande artikel om immaterialrätten framtid och problem. Mycket läsvärd.

Riksdagen har haft hearing om IPRED projO, Emma och Christian Engström skriver om det, själv hade jag inte möjlighet att följa det (förutom att kolla på webklippet).

Holländarna har har släppt en undersökning på fildelningens inverkan på ekonomin.

Jag får återkomma med djupare analyser senare, just nu sitter jag på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar