lördag 3 januari 2009

Generation: Beatrice Ask

Jag tänkte försöka ge mig på att skriva lite om vår kära Justitieminister och hennes attityd mot Pirater och Integritet-försvarare.

- Nu ska branscherna och vuxna se till att vi får ordning på det här, sa Beatrice Ask just i Aktuellt på teve.
Det var IPRED som diskuterades i det inslaget.

Hennes senaste utalande är helt hårresande exempel på hennes attitid.
- Vi kunde tagit lagen ännu längre, hittills har bilden av pirater i debatten varit folk med plastsvärd i något sorts lekkammar-perspektiv. Verkligheten är att de skadar människor
Lekkammar-perspektiv kan jag hålla med om, men samtidigt har vi gång på gång bevisat att vi är mer insatta i frågorna än vad riksdagspolitikerna själva är. Plastsvärd äger jag tyvärr inte, men jag har 2 i trä från en nerlagd era av Kendo-träning så dom kanske räknas? Att vi skadar människor är helt befängt och nått jag inte kommer analysera djupare här.

I samma artikel är hon så pigg på att förlöjliga Pirater att snubblar på sin egen logik och lyckast även minimera sin ordföranade för ungdomförbundet till en snorig 13åring.

- Vid hans ålder är man för gammal för att uppträda som en trettonåring. Jag är inte alls förtjust i hans "generationsklyfterier". Han vill helt enkelt inte ingripa mot den illegala fildelningen, så enkelt är det,
Men... Beatrice.. snälla du, vad menar du?
Där är du som hela tiden pratar om att vi är oförstående barn och inte förstår bättre, inte vi.
Ärligt talat blir jag väldigt förolämpad av att bli kallad barn. Jag trodde, rätta mig om jag har fel, att man faktiskt räknades som vuxen vid 30.

Hela hennes attityd utstrålar en "Så så, spring och lek nu så ska vi vuxna dricka kaffe", det luktar härskarteknik långväg men sammtidigt visar det på att hon är rädd.
Hon har inget konkret att komma med i debatten, hennes enda sätt att motargumentera sig ur en jobbig diskussion är att ruffsa om motparten i håret och säga "Ja dom är då för söta i den åldern".

Nu är det dags för lite frukost.. forsättning följer.

Hjälp mig gärna hitta fler citat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar