tisdag 21 april 2009

Vart är artisterna?

Fildelnigsfrågan blir hetarare och hetarare, politiker och Gammelmedia börjar inse att frågorna måste diskuteras, även om man in i det sista försöker tiga ihjäl eller förminska det Internetuppror som har startats.

Nått som jag har funderat på ett tag är;

Var är alla artister? 
Nästan alla utalanden kommer från Antipiratbyrån eller IFPI.
Är ni så fega att ni måste gömma er bakom dom? 
Eller är ni så hunsade av att ni snällt står med mössan i hand och låter er patron slå er på käften?

Inser ni inte att "Internetgenerationen" gör er den största tjänsten i modern historia.
Genom fildelning klipper vi bort navelsträgen mellan er och den parasit som så länge har sugit ut och exploaterat er. Vi dödar den mellanhand som ger er 10% av försäljning, för resten av intäkterna går till "marknadsföring och tryckkostnader" (och deras egna feta löner såklart).

Vi ger er 100% betalning på de vi anser är bra och helt gratist sköter marknadsföring och distubiton av ert varumärke. 
Så jag måste faktiskt fråga er;

Är ni helt dumma i huvudet?

Ganska nyligen åkte jag till London för att se ett av mina favoritband. Den resan var allt annat än billig men det var dom värda. 
Jag köpte tour t-shirten och lite annat för att stödja bandet och hade utan att blinka betalat ett par hundralappar till i biljettkostnad.

Så jag uppmanar er;

Pengarna finns, det är bara och komma och hämta.




Rösta på Piratpartiet i EU valet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar