fredag 3 april 2009

Good or Evil


Nu har jag registrerat domänet goodorevil.se (eller jag ska, jag har domänregistreringspappret här brevid mig).
Tanken är som sagt tidigare att ska det ska skapas en site där artister och upphovsrättsmän kommer bli listade och få poäng utefter hur dom behandlar sina fans/kunder.
Tanken var först att skapa en skampåle med vilka företag/personer som skulle bojkottas med jag gillar idén att belysa de som faktiskt gör gott.

Så vaför behövs listan?
Av många anledningar, först och främst tycket jag att man ska upplysa konsumenter om vilka företag som är bredda att ruinera folk för att upprätthålla sitt monopol. Men även för att skapa en diskussion över konsument- vs producent-makt.


Nu kommer jag vara väldigt upptagen de närmaste dagarna så tyvärr kan inte någon beta komma up snabbt.
Jag skulle vilja komma i kontakt med en grafiskformgivare för design har aldrig varit min starka sida, jag har en del idér men har svårt att få ner dom på "pappret".

Men håll ut, snart kommer "konsumentombudsmannen" på anabola ;).



Piratpartiet ställer upp i EU valet.

3 kommentarer:

  1. Det är ju aldeles för bra för att vara sant..
    Väntar med spänning!!

    /Danne

    SvaraRadera
  2. En MYCKET bra ide,lycka till med projectet.

    SvaraRadera
  3. Lycka till. Det här gillar jag.
    Någon borde också upplysa alla om alla pengar som bla. skivbolagen mm. får in av bla. Tomma cd, Dvd, Hårddiscar, Insplningsbara dvdspelare mm mm mm.

    SvaraRadera